fredag 27 augusti 2010

Bokfrågornas ABC del 9

Bokfrågornas ABC hitter du hos Enligt O

I tisdags handlade det om en huvudperson du tycker om, nu undrar jag vilken person i böckernas värld som du identifierar dig med mest?

Den första jag tänker på är Merri Wiiks Lotta, även om jag inte lyckades hamna i trubbel som hon gjorde. Däremot så såg jag nog upp till henne och ville vara lite så. Jag var mobbad och hade just inga kompisar, så Lotta kändes som en trevlig typ att vara:D

Internatskolor är populära att skriva om. Berätta om en bok som utspelar sig på en sådan.

Usch, jag kommer inte på någon alls just nu. Jag får återkomma när skallen klarnat;)

Berätta om en bok som handlar om identitet och sökande efter densamma!

Jag får återkomma med svaret på den här:)

Vilka bokrelaterade sidor på internet besöker du oftast?

Det brukar bli Bokus och Adlibris samt en hel del bokbloggar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar