måndag 9 augusti 2010

Bokfrågornas ABC del 4

Här kommer del 4 av Enligt O's utmaning.

1. Deckare säljer som smör inte bara i Sverige. Vem är din favortiförfattare i genren? Vem är din favoritperson i deckarvärlden?

En av mina första deckarförfattare är Agatha Christie och det är fortfarande en stor favorit! Jag var nog i begynnande tonår när jag började läsa hennes böcker och jag har nog läst nästan alla.
Andra favoritdeckarförfattare är Jonas Moström, Camilla Läckberg och Karin Wahlberg.

Favoritpersoner är Hercule Poirot och Miss Marple:)

2. Jag är ingen storläsare av drama, men det händer. Främst var det under mina litteraturstudier som jag fick i mig en del. Vilken är din favoritpjäs? Har du läst eller sett den, eller kanske både och?

Jag tror inte att jag läst och även sett någon pjäs, inte vad jag kommer ihåg i alla fall.

3. D som i dumburk. Böcker blir inte sällan tv-serier. Vilken är din favoritserie med en litterär förlaga?

Morden i Midsomer är en stor favorit liksom filmerna efter Agatha Christie's böcker.

4. Det är redan december. Berätta om en bok som utspelar sig i december eller i alla fall på vintern.

Jag är en sån som köper massor av böcker och så glömmer jag bort att läsa dem för annat kommer ivägen såsom studier;) Häromdagen så hittade jag en bok som jag kommer att läsa och det handlar om just december: Julfritt av John Grisham.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar