fredag 13 augusti 2010

Bokfrågornas ABC del 5

Utmaningen fortsätter och Enligt O så är det bokstaven E.


1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?

Astrid Lindgrens böcker är Evergreens för mig. De blir aldrig för gammal för att läsas.

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?

Det blir mest Sverige och England. Jag tror inte att jag läst några böcker från östra Europa.

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?

Agatha Christie, Jonas Moström, Karin Wahlberg, Astrid Lindgren m.fl.

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.

Jag kan inte komma på någon, så jag passar den här frågan tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar