fredag 20 augusti 2010

Bokfrågornas ABC del 7

Enligt O fortsätter med bokfrågorna!

1. Tantsnusk har väl alla hört talas om, men har du läst någon bok som skulle kunna kallas gubbsnusk?

Tantsnusk har jag både hört talas om och läst:) Men gubbsnuskböcker har jag missat alldeles! Men kom gärna med tips så ska jag prova att läsa och se vad jag tycker.

2. Berätta om en bok som fick dig att gråta! Händer det ofta att du gråter av böcker?

Det händer ofta att jag gråter när jag läser böcker (och ser på filmer). Den senaste som jag grät floder medans jag läste var Marley och jag av John Grogan.

3. Berätta om en gammal favoritbok som du ofta återkommer till!

Det är mer favoritförfattare än just en enskild bok. Och de böcker som jag gärna återkommer till flera gånger är Diana Gabaldons Outlanderserie och Agatha Christies böcker.

4. I programmet Go´kväll brukar någon känd person bjuda in fyra gäster till en fiktiv middag. Vilka fyra författare, levande eller döda, skulle du bjuda och vad tror du att ni skulle prata om?

Jag skulle bjuda in Sylvia Browne, Agatha Christie, Diana Gabaldon och Jonas Moström. Det skulle bli ett givande samtal om hur man löser mord, hur man mördar bäst i böcker bl.a. Med Sylvia och Diana blir det mycket givande samtal om tidsdimensioner, andar, örter och annat trevlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar