lördag 11 september 2010

Köpstopp

Alltså, jag har redan för några veckor sedan gett mig själv köpstopp för att lika snabbt glömma det! Jag kan inte låta bli när jag ser böcker som verkar intressanta, men jag gissar att det är fler som känner igen sig;)
Eftersom jag är demensombud på min arbetsplats så tyckte jag att det var okej att beställa böcker som relaterade till demens så jag beställde några:
- Fortfarande Alice av Lisa Genova
- Sinnesstimulering i demensvården
- Varför vägrar Asta duscha?
- Igelkottens elegans av Muriel Barbery

Den sista handlar inte alls om demens utan slank med då jag tilltalades främst av titeln men även om vad den ska handla om.

Samma dag så besöker jag Fyndlagret och kan naturligtvis inte låta bli att köpa böcker när det står 5 kronor och 10 kronor på dem. Så jag inhandlade följande:

- Nattens grymma stjärnor av Kjell Eriksson
- Nej! Jag vill inte gå med i en bokcirkel. av Virginia Ironside
- Hemsöborna av August Strindberg
- Singel på nytt av Plum Sykes
- Sex och Spionligan av P-J Bonzon

Sedan så går det två dagar så börjar jag beställa från Adlibris och då tyckte jag att det var okej att beställa eftersom jag även beställde två kursböcker;)

- My appetite for destruction av Steven Adler, den forna trummis i Guns N' Roses
- två böcker om ledarskap inom vården

Nä, nu måste jag lugna ner mig på bokköparfronten, bara kursböcker de närmaste månaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar