onsdag 1 september 2010

Bokfrågornas ABC del 10

Enligt O har nu kommit till bokstaven J.

1.Berätta om någon bok skriven i första person som du gillar eller inte gillar.

Med risk för att låta tjatig;) så får jag återigen skriva Diana Gabladon's Outlanderserie där hon låter Claire berätta i jag-form.

2. Berätta om en bok om eller av en journalist.

Den tidigare Rolling Stone journalisten Anthony Bozza är med och skriver boken om och av Slash, tidigare gitarrist i Guns N' Roses.

3.Jante styr Sverige och jag vill att du berättar om en bok där jantelagen gäller.

Åter en fråga som jag måste fundera på.

4. Berätta om en bok som du tycker är rent jidder.

Maria Erikssons Mias hemlighet tycker jag är rent jidder! Det märks att hon inte är någon författare, det var mycket bättre när Liza Marklund hjälpte henne att skriva, hon upplevs som mer sympatisk då. Men när hon tar över pennan själv så börjar jag helt plötsligt tycka illa om henne, hon blir väldigt ego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar