lördag 5 januari 2013

Mitt positiva liv

Hej. Jag heter Andreas Lundstedt och jag har hiv.
 Under en lång tid var det en skamfylld smärta jag inte ens vågade dela med mina närmaste. En hemlighet som följde mig på schlagerscenerna, genom de glammigt glittriga discoåren när jag turnerade världen runt med Alcazar och under de destruktiva festnätterna när jag gjorde allt för att fly från mig själv och min mörka medpassagerare.
Tills lögnerna till slut blev för tunga att bära och allt kraschade.
Jag hade nått min botten och insåg att om jag ville leva måste jag sluta skämmas och börja resan mot att acceptera och älska mitt liv. Och mitt hiv. Andreas Lundstedt har tagit hjälp av Cecilia Blankens för att skriva boken Mitt positiva liv.
Här får vi följa Andreas genom hans barndom och hur hans karriär startar. Hur han som liten bestämmer sig för att jobba med dans och musik och till han kom ut med att han var hiv-positiv.
Andreas är brutalt uppriktig och ärlig, han berättar om sitt destruktiva liv efter att ha fått veta att han är hiv-positiv. Hur han börjar med knark och låter det ta över hans liv till att vakna upp och komma på att han inte vill slänga bort sitt liv längre! Som läsare kan man känna ångesten genom sidorna! En mycket bra bok som jag rekommenderar varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar