fredag 2 december 2011

Hemlig bokvän

Här kommer mer frågor och svar som för hoppningsvis underlättar för dig, och även andra, vem jag är och vad jag tycker om.

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?

Läser nog det mesta, även om det blir väldigt mycket deckare.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)

Diana Gabaldon är en stor favorit och jag har alla böcker. Samma sak med Jonas Moström och Viveca Sten. Jag tycker även om Camilla Läckberg och Liza Marklund.


* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?

Engelska händer ibland

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?

Brukar kunna lyssna på böcker i bilen. Kan lyssna på både "vanligt" och mp3 i bilen.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?

Diana Gabaldon, Jonas Moström, Camilla Läckberg (har dock inte alla), Liza Marklund, Viveca Sten.

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?

Jag har skrivit ner på ett excelblad alla mina böcker, men jag har inte lagt upp den än.

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)

Jag tycker om böcker som fångar mitt intresse på en gång, spelar nog ingen roll vilken typ av böcker det är bara de fångar mitt intresse.
Och det beror även på humör och annat vad jag är ute efter. Ibland kan det vara hjärngympa och ibland är det skönt att bara sjunka in i en chick-lit :)

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?

Jag är nog ingen större fantast av science fictionböcker.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?

Andreas Carlssons biografi, men jag ska försöka läsa klart den.

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?


Det finns många kan jag tänka mig. Överraska mig!:)

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?

Jag kan inte komma på någon nu.

* Vad gör du helst på fritiden?*

Släktforskar, stickar, pluggar och läser böcker.


* Samlar du på något?

Förutom böcker? Garn

* Favoritfärg?

Röd är en favoritfärg, men jag tycker nog om de flesta färger och då gärna de som är kalla.

* Teve-serier som du uppskattar?

Cityakuten, Downton Abbey, CSI, Law and order, Sex and the city och ett helt gäng från förr.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?

Alla tre Sagan om ringen-filmerna, Grease, Sound of music, Armageddon, Die Hard-filmerna, Beck och Bond m.fl.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?

Kaffe i första hand men jag dricker gärna te. Tycker om Friggs örtteer samt teer från 4 O'clock.

* Vilket slags godis tycker du bäst om? Och hur är det där med naturgodis, egentligen..?

Jag är ett stort fan av saltlakrits typ turkisk pfeber, fruktnappar och punchspastiller. Har inte riktigt upptäckt det här med naturgodis men kan tänka mig att prova,

* Stjärntecken?

Fiskarna

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket till jul?

Kan inte komma på något.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett paket till jul?

Jag blir glad oavsett vad det är. Det som gläder mig mest är att veta att min hemliga bokvän gör allt för att glädja mig och det är stort nog!

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?

Nej, inga alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar