torsdag 16 december 2010

Söndagsenkät Supreme del 4

Här kommer mina svar på Bokbabbels supreme 4.

1. Din kvinnliga favoritkaraktär?
Jag måste nog säga Claire Fraser:) fast jag är ju väldigt svag för Miss Marple också!
2. Favoritnovell eller novellsamling?
Kommer inte på någon.
3. En bok som gjorde dig besviken?
Live to win av Andreas Carlsson
4. Favoritfilmatisering?
LOTR
5. Favorit romance-bok?
Ska tänka lite
6. Vilken var din älsklingsbok som barn?
Enid Blytons Fem-böckerna bl.a.
7. Favoritcitat? (Ur vilken bok?)
Egentligen inte från någon bok utan en serietidning och det är Skalmans "Skynda långsamt!"
8. En bok du länge velat läsa men fortfarande inte har läst?
Diana Gabaldons Som ett eko, kände att jag måste uppdatera mig genom att läsa om de andra först. Provade att läsa den och hade totalt glömt bort handlingen från boken före.
9. En bok du önskar fler människor hade läst?
Fortfarande Alice är den jag kommer på direkt.
10. En karaktär du bäst kan relatera till?
Till viss del Claire Fraser, hon upplever saker som jag gillar :)
11. Bästa öppningsscenen i en bok, vilken?
Nu fick jag totalt hjärnsläpp!
12. Mest överraskande twisten eller slutet?
Det ligger på tungan!:(
13. Favorittitel?
När surpuppan log, en bok om positiv kommunikation som jag lånade på skolan idag. Fastnade först för titlen:)
14. En bok alla hatade men du gillade?
Vet ej
15. Din absoluta favoritbok ever?
Outlanderserien av Diana Gabaldon

2 kommentarer:

  1. Ja, Fem-böckerna var verkligen fina!

    SvaraRadera
  2. ja, visst var de:) Jag måste ner i källaren och leta reda på mina böcker, Fem-böckerna kan killarna läsa. Min äldsta har läst Bonzons Sex-böcker och han gillar dem. Så Fem-böckerna går nog också hem:)

    SvaraRadera