lördag 9 oktober 2010

Bokbloggsjerka 8-11 oktober

Så fortsätter Annikas bokbloggsjerka. Regler på hur det går till hittar ni på hennes sida. Nu till helgens fråga:

VILKET/VILKA BOKFORMAT (POCKET, INBUNDEN, E-BOK, LJUDBOK…) FÖREDRAR DU OCH VARFÖR?

Jag föredrar inbundna böcker, åtminstone på mina favoritförfattare samt böcker som jag känner att de här vill jag ha i bokhyllan. Är inte så förtjust i att ha pocketböcker i bokhyllan. Annars så är pocket väldig enkla böcker att läsa och släpa med sig, de är lättare än de inbundna. I bilen är det trevligt att lyssna på ljudböcker och ibland om jag bara slösurfar så kan jag lyssna när jag sitter vid datorn också.

6 kommentarer:

  1. Premiär för mig här hos dig, ursnygg blogg måste jag säga!

    SvaraRadera
  2. Här hittade jag en ny blogg :) Mycket trevligt! Du lyssnar alltså på ljudböcker i bilen? Jag har aldrig riktigt fastnat för ljudböcker, lyssnade visserligen på någon som liten, t.ex. första boken i Narnia-serien.

    SvaraRadera
  3. Tack Violen:) jag har gjort bakgrunden själv, men nu får jag inte länkarna i texten att fungera:(

    Zachan: Tack så mycket:)
    Min syster älskar ljudböcker och har i princip övergett "vanliga" böcker. Jag vill nog gärna läsa på vanligt sätt. Men i bilen kan jag lyssna, speciellt vid längre resor. Har jag barnen med så går det lättare att åka bil om vi lyssnar på en bok samtidigt. Och i somras åkte jag och två tjejer till Danmark och då lyssnade vi på en deckare i bilen. De brukar alltid somna i bilen, men inte den här gången:)
    Sedan så brukar jag gärna kunna lyssna på bok när jag är ute och går, ibland så blir det musik:)

    SvaraRadera
  4. Låter som att vi är tämligen överens, bortsett från ljudböckerna då :-)

    SvaraRadera
  5. Jag har också hittat hit, och jag kan bara hålla med!. Jättefin blogg! Att du har gjort den själv är otroligt imponerande. Jag skulle aldrig kunna göra det.

    Smart att lyssna när du sitter vid datorn. Det ska nog jag prova :)

    SvaraRadera
  6. Tack Frida:) Jag håller ganska mycket på att göra letters till Incredimail och taggar och tidigare även mycket websets, så då var det lättsamt att göra bakgrunden själv så jag fick den som jag ville:D

    SvaraRadera