onsdag 6 oktober 2010

Bokbloggsjerka 1-4 oktober

Istället för att plugga inför tentan på fredag så upptäcker jag att jag titt som tätt kollar in bokbloggar istället! Alltid lika roligt att hitta nya, har fått många boktips på bloggarna. När jag kollade in Marias bokliv så hittade jag något som kallas Bokbloggsjerka. Mer information och regler finns hos Annika. Så jag hoppar på, alltid kul att kolla in andras bloggar:) Så över till frågan:

NÄR DU SKRIVER RECENSIONER: SKRIVER DU DEM UNDER TIDEN DU LÄSER ELLER VÄNTAR DU TILLS DU HAR LÄST UT HELA BOKEN?

Jag har hittills skrivit när jag läst klart hela boken, men upptäckt att det inte är helt optimalt. Medans jag läser så hoppar massor av bra tankar och citat om böckerna upp, men när jag sedan ska skriva så har jag ju glömt det mesta:( Så jag tror att jag ska börja skriva ner lite allt eftersom jag skriver.

4 kommentarer:

  1. Vad kul att du vill delta i jerkan!! :-)

    Gabaldon är också en av mina favoriter när det gäller författare och jag har precis börjat på tegelstenen Som ett eko.

    Vad är det för intressant ämne du ska ha tenta i på fredag?

    SvaraRadera
  2. Det är roligt med dessa utmaningar som finns på bokbloggarna, det ger chansen till att hitta flera bra bloggar och så får man massor av boktips:)Upptäcker att jag köpt flera böcker som jag läst om på andra blogggar!

    Jag började på Som ett eko men upptäckte att jag glömt bort alldeles för mycket från handlingen från främst från Snö och aska. Så jag har börjat läsa om dem från början, och så passar jag på att ta några andra böcker emellan också:)

    Jag ska tenta Medicinsk vetenskap B - Medicin, kiriurgi och geriatrik, jag läser till sjuksköterska.

    SvaraRadera
  3. Man brukar alltid få mkt gjort när man skall tentaplugga - sånt som INTE har med tentan att göra altså..

    SvaraRadera
  4. Så sant så! Tänk att städning kan vara så roligt när man istället borde plugga! Speciellt om man inte gillar städning i vanliga fall;)

    SvaraRadera