söndag 11 augusti 2013

Ett tunt blått streck

Ellen är inköpschef för Kanal5 och ständig singel. Varför träffar hon aldrig någon? Hon vill ju egentligen det innerst inne. För att få rätsida på saken börjar Ellen gå i terapi.
Jens är Sveriges hetaste programledare. Han dejtar kollegan Tess och tillsammans är de programledarparet veckopressen älskar. Att Jens och Tess knakari fogarna är det ingen som vet.
Än mindre är det känt att Jens och Ellen träffas då coh då, efter någon fest. Inget seriöst, de gillar varandra men ingen av dem har en tanke på att det skulle kunna utvecklas till något mer. Men så bestämmer sig ändå Jens och Tess för att de ska satsa på varandra, vara ihop. Och ungefär samtidigt upptäcker Ellen att hon är gravid... En oväntad, men inte oönskad graviditet.
Ellen bestämmer sig för att behålla barnet och ta hand om det på egen hand. Men just som hon börjar gläjdas på allvar, händer något som gör att hennes värld vänds fullständigt upp och ner.


Ett tunt blått streck är en så kallad Chick-lit roman skriven av Jenny Leeb. Det kan vara ganska trevligt att läsa något lättsmält emellanåt, jag har inga fördomar eller negativa åsikter om chick-lit. Dessutom var det roligt att läsa en chick-lit som utspelar sig i Sverige.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Det här är så "konstigt" jag kom hit till din blogg från din andra när jag sökte på psoriasis... När jag läste som hastigast så ser jag väldigt många likheter. Jag undrar om du skulle vilja ställa upp på några frågor kring psoriasis? Maila gärna mig: sara.rooswall@hotmail.com

    SvaraRadera