fredag 2 september 2011

Fredagsenkät

Jag hittade en fredagsenkät hos Bokbabbel.

Vad ska du läsa i helgen?
Jag är rädd att det inte hinner bli så mycket läsa i helgen:( jag jobbar fredag, lördag och söndag kväll och på dagtid lördag och söndag så är det innebandykonferens. Men när jag lagt mig så blir det nog några sidor i Viveca Stens I den innersta kretsen.
Men jag har även omkring 15 vetenskapliga artiklar som ska granskas, men de har jag liksom skjutit upp;)

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Sitter gärna på kökssoffan med ett doftljus från Partylite tänt, ett gott te från 4 O'clock ex. white chai och en bra bok.

Din bästa lässtund förra veckan?
Det måste ha varit när jag hade min perfekta lässtund och läste första boken i Viveca Stens Sandhamnsdeckare.


Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Inte tillräckligt många, men det beror nog på att jag pluggar sedan 2,5 år tillbaka och inte läst de böcker jag velat lika ofta. Så tyvärr så blir det nog bara ett par timmar i veckan.

Var läser du aldrig?
I duschen ;)

Vad läser du aldrig?
Jag har lite svårt för Science Fiction, så det kan jag inte påstå att jag läser ofta. Vet inte om LOTR-böckerna räknas till Sci Fic eller inte, men de läser jag.

Vilken är din favoritbokhandel?
På internet blir det Adlibris och Bokus. IRL-bokhandlar så är Akademibokhandeln.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Kokböcker är inte något som står högt på min önskelista, så alla de hoppar jag över.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Jag ser fram emot att läsa Camilla Läckbergs nya bok Änglamakerskan som jag förhandsbeställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar